Založ si blog

Karl Ove

Miluj svoj život, Život po živote, Biblia, Korán… na svete je veľa kníh, o ktorých sa hovorí, že vám zmenia život. Že vás naučia, ako treba žiť. Ale málokedy sú to tie, o ktorých sa to okato hovorí a proklamuje.

Žiť vo vzťahu je ťažké. Žiť sám je oveľa ťažšie. Nedá sa vystihnúť, čo všetko človek musí robiť, aby sa naučil byť šťastný.

A potom príde jeden sexi Nór, ktorý Vám to vysvetlí. No možno nepríde osobne a nevezme vás na najlepší alkoholický záťah vo vašom živote. (Zažiť a zomrieť?) Ale ak mu dovolíte, aby sa vám dostal pod kožu, ukáže vám, ako to v živote chodí. Volá sa Karl Ove a je doňho zbláznený celý svet. Celosvetovo úspešný spisovateľ si uvedomil, že celá beletria je len klamstvo a už ho to nebaví. A tak sa Karl Ove rozhodol, že napíše knihu o sebe. O svojom živote. Áno, autobiografických próz tu bolo veľa. Každý sa v nich prikrášľuje. Vezmime si napríklad Mila Urban a jeho vyjadrenia o pôsobení vo funkcii vedúceho redaktora časopisu Gardista. Alebo Brigitte Bardot. Už neplatí, že autobiografie píšu umelci, ktorí vyšli z módy. Karl Ove prišiel, aby nám ukázal, aký je svet. Naozaj. Bez prikrášlení, bez klamstiev, bez zveličovania, bez preháňania.

Zahoďte všetky knižky o vzťahoch. O tom, ako  sa žena má správať. O tom, čo si muži myslia a nemyslia, prečo vás milujú a nemilujú.

Bez príkras a natvrdo si prečítajte vyznanie jedného úžasného muža, ktorého celý život trápi to, či je dobrým synom, dobrým mužom, dobrým otcom a či je fakt hajzel, keď ho deti nerobia non-stop šťastným. Keď chce utiecť od svojej ženy. Keď by sa chcel starať len sám o seba.

Karl Ove chce byť sám. A to je to, čo sa musí naučiť každý človek, ktorý chce byť šťastný s niekým. Niežeby Karl Ove bol. Nie je samozvaný prorok a najmúdrejší z najmúdrejších. Z literárneho hľadiska ide o jedinečný text, ktorý je život a nie román. Je to bestseller nezvyčajnej literárnej kvality. A hoci som toto nikdy nespravila, verejne ďakujem Ikaru, že postupne Môj boj ponúka slovenskému trhu v skvelom preklade.

Deň šiesty

18.09.2016

Nedeľa. Nedeľa a Wim Wenders. Tak som sa utvrdila, že Rȕdiger Vogler je môj obľúbený herec. A asi aj Wendersov. V tomto filme sa protagonista, ktoré stvárňuje, volá takisto ako v o 20 rokov mladšom Lisabonskom príbehu. Akurát, že nie je zvukár, ale novinár. Philip má písať reportáž o Amerike, ktorú precestoval krížom-krážom. Bol však schopný akurát si všetko [...]

Deň piaty

17.09.2016

Sobota. Zmena počasia i tlaku. Zameranie na Wendersa som ale nezmenila a preto som si pozrela jeho Falošný pohyb. Potešil ma Rȕdiger Vogler, ktorého som si obľúbila vo včerajšom Lisabonskom príbehu a dúfam, že moja sympatia bude gradovať po zajtrajšom filme Alica v mestách. Ale späť k Falošnému pohybu, tento film som musela vidieť aj preto, lebo je síce druhotne, [...]

Deň štvrtý

16.09.2016

Alebo začni, tam kde si skončil. Neviem, či takéto príslovie existuje. Ale zmysel to dáva. Včera som skončila filmom o Beatles a dnes som začala s Wendersonovým Buena Vista Social Club. Nemusíte byť fanúšikom tejto hudby, ani Wendersa. Stačí, ak máte radi umenie a tento film vás nenechá chladnými. Príbeh ľudí po sedemdesiatke, najlepších muzikantov, či [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Sára Novomeská

mám rada farebné vnímanie sveta okolo nás, no čierno-biela je nesmrteľná a nadčasová. ako v knihe, tak i v móde.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 32815x
Priemerná čítanosť článkov: 1563x

Autor blogu

Kategórie