Založ si blog

CINEMATIK deň prvý

Piatok poobede, slnko svietilo a ja som sa rozhodla, že si pozriem súbor krátkych filmov Alaina Resnaisa. Dom umenia v Piešťanoch, zatiaľ len malý počet návštevníkov filmového festivalu a predhovor, ktorý ma mal varovať. Všetky tieto krátke filmy, ktorými známy Francúz debutoval, spájala jedna vec – spätosť s výtvarným umením. Van Gogh bol montážou z obrazov tohto génia, ktorá prerozprávala jeho život. Podobne ladený, trošku vážnejší a údernejší bol film Guernica … Vyjadrenie nespokojnosti a vlastného názoru na spoločnosť, to je film Aj sochy umierajú, v ktorom otázka rasizmu priam kričí. A keďže ide o film z päťdesiatych rokov, cítiť tam niečo, čo už dnes možno ani nevnímame.(Ešte by som ocenila spoluprácu s Paulom Eluardom pri textoch tejto snímky…)

Štvrtý film s názvom Noc a hmla ma úplne odrovnal. Je niečo iné pozerať dokumenty z koncentračných táborov, a niečo úplne iné umelecké stvárnenie tejto časti našich dejín. Málokedy sa stane, že prvá z projekcií ma zasiahne takýmto spôsobom. Nedá sa o tom nič hovoriť, treba si to pozrieť.A prenikavé komentáre sú ako nôž a soľ do otvorenej rany spoločnosti bez svedomia.

 

Chvíľku som si odpočinula a podvečer som sa vybrala na film s názvom A kto učil jazdiť teba? Napriek veľmi univerzálnemu a ničnehovoriacemu textu o tomto filme, dopadlo na počudovanie veľmi dobre. V sále MsKS bolo už o niečo viac divákov, a najmä o dosť viac odľahčená téma. Cudzinci, ktorí sa rozhodil spraviť si vodičský v Indii, Japonsku a Nemecku. Boli to Nemka, Američan a Kórejčanka. Film možno na prvý pohľad vyzerá ako komédia, reflektuje však oveľa závažnejšie témy ako je len globalizácia a snaha zapadnúť do úplne ale úplne cudzieho sveta. Samota a akási neschopnosť pochopiť to, čo sa od nás chce, keď sme zrazu na druhom konci planéty …

 

Cinematik je úplne iný než filmové podujatia, na ktoré som zvyknutá. Ale Piešťany, Váh, dobrá zmrzlina a najmä skvelé filmy, mi umožňujú zaspať dnes viac ako spokojne, a tešiť sa na nasledujúce dni, filmy, jedlá i nápoje.

Karl Ove

04.07.2017

Miluj svoj život, Život po živote, Biblia, Korán… na svete je veľa kníh, o ktorých sa hovorí, že vám zmenia život. Že vás naučia, ako treba žiť. Ale málokedy sú to tie, o ktorých sa to okato hovorí a proklamuje. Žiť vo vzťahu je ťažké. Žiť sám je oveľa ťažšie. Nedá sa vystihnúť, čo všetko človek musí robiť, aby sa naučil byť šťastný. A potom [...]

Deň šiesty

18.09.2016

Nedeľa. Nedeľa a Wim Wenders. Tak som sa utvrdila, že Rȕdiger Vogler je môj obľúbený herec. A asi aj Wendersov. V tomto filme sa protagonista, ktoré stvárňuje, volá takisto ako v o 20 rokov mladšom Lisabonskom príbehu. Akurát, že nie je zvukár, ale novinár. Philip má písať reportáž o Amerike, ktorú precestoval krížom-krážom. Bol však schopný akurát si všetko [...]

Deň piaty

17.09.2016

Sobota. Zmena počasia i tlaku. Zameranie na Wendersa som ale nezmenila a preto som si pozrela jeho Falošný pohyb. Potešil ma Rȕdiger Vogler, ktorého som si obľúbila vo včerajšom Lisabonskom príbehu a dúfam, že moja sympatia bude gradovať po zajtrajšom filme Alica v mestách. Ale späť k Falošnému pohybu, tento film som musela vidieť aj preto, lebo je síce druhotne, [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Sára Novomeská

mám rada farebné vnímanie sveta okolo nás, no čierno-biela je nesmrteľná a nadčasová. ako v knihe, tak i v móde.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 32724x
Priemerná čítanosť článkov: 1558x

Autor blogu

Kategórie