Založ si blog

deň šiesty

… pre mňa posledný

13.00 Do Ríma s láskou. Áno, áno, Woody Allen. Vďačíme mu za mnoho. Ja osobne mu vďačím najmä za to, že som 20 minút stála na pražiacom slnku asi v 36°C v tieni. Takto vyzeral môj posledný film na tohtoročnom AFF. Čakala som naň v dave. Samozrejme, v dave študentov. A tu sa opäť ukázalo, kto je inteligencia nášho národa. Len dospelí ľudia nad 40 rokov sa predbiehali, lebo oni predsa nemusia čakať s nejakými spotenými študentmi, čo majú cinepass za 5 eur. Lebo oni majú drahú vstupenku z ticketportalu, ktorá ich oprávňuje prísť o päť minút dvanásť (v tomto prípade o päť minút jedna), obísť rad asi 200 ľudí a postaviť sa pred dvere. Toto ma takmer odradilo čakať.

Vydržala som, hoci som sa takmer roztopila. Napriek tomu, že sme všetci videli, koľko nás tam je, našli sa takí, ktorí si v stane sadali ob-sedačku a mne už stávali dupkom. V stane bolo minimálne tridsať stupňov. Nielen preto sa premietať začalo neskôr asi o desať minút. Bola som arogantne a egoisticky namosúrená, lebo veď predsa nikto z tých, čo sa tu tlačia nemiluje Woodyho humor tak ako ja.

Film bol fajn. Vtipný až absurdný, miestami sentimentálny. Hoci z princípu na filmy, kde sa zjaví Penelope Cruz zo zásady nechodím, tento som vidieť chcela veľmi. A ani nebola taká zlá. Rovnako ako ostatní. Napríklad Alec Baldwin. Tento film by som označila ako jeho comeback. Naozaj, zahral si postavu na úrovni, ktorej tú úroveň dal on sám. Stvárnil akéhosi starnúceho elegána, ktorý radí mladšiemu mužovi v láske. A ide mu to.

Roberto Benigni rovnako hviezdi. Aj samotný Woody Allen.

 

Krásna satyra nášho sveta, slávy, novinárov, ale i manažérov hviezd. A nemôžem zabudnúť, že Allen i tento krát podal trošku iný pohľad na vzťah medzi mužom a ženou. Iný a veľmi zaujímavý.

Tento film bol pekným zakončením môjho pobytu na AFF. Je jeden z mála filmov, pri ktorých som sa smiala; a dokonca som sa usmievala aj vychádzajúc z kina. Čakanie naň, neznesiteľné teplo a moji spoludiváci boli ďalším dôvodom, prečo som si povedala, že stačí a utiekla som do lesa.

Dovidenia o rok!

Karl Ove

04.07.2017

Miluj svoj život, Život po živote, Biblia, Korán… na svete je veľa kníh, o ktorých sa hovorí, že vám zmenia život. Že vás naučia, ako treba žiť. Ale málokedy sú to tie, o ktorých sa to okato hovorí a proklamuje. Žiť vo vzťahu je ťažké. Žiť sám je oveľa ťažšie. Nedá sa vystihnúť, čo všetko človek musí robiť, aby sa naučil byť šťastný. A potom [...]

Deň šiesty

18.09.2016

Nedeľa. Nedeľa a Wim Wenders. Tak som sa utvrdila, že Rȕdiger Vogler je môj obľúbený herec. A asi aj Wendersov. V tomto filme sa protagonista, ktoré stvárňuje, volá takisto ako v o 20 rokov mladšom Lisabonskom príbehu. Akurát, že nie je zvukár, ale novinár. Philip má písať reportáž o Amerike, ktorú precestoval krížom-krážom. Bol však schopný akurát si všetko [...]

Deň piaty

17.09.2016

Sobota. Zmena počasia i tlaku. Zameranie na Wendersa som ale nezmenila a preto som si pozrela jeho Falošný pohyb. Potešil ma Rȕdiger Vogler, ktorého som si obľúbila vo včerajšom Lisabonskom príbehu a dúfam, že moja sympatia bude gradovať po zajtrajšom filme Alica v mestách. Ale späť k Falošnému pohybu, tento film som musela vidieť aj preto, lebo je síce druhotne, [...]

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

Sára Novomeská

mám rada farebné vnímanie sveta okolo nás, no čierno-biela je nesmrteľná a nadčasová. ako v knihe, tak i v móde.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 32765x
Priemerná čítanosť článkov: 1560x

Autor blogu

Kategórie